Kvalitní strava, adekvátní pohyb a dobrá nálada.

Hormonální jóga – už jste o ní slyšeli?

I žába cvičí jogu

Hormonální jóga je dynamický druh jógy. Je to přírodní léčebná terapie, zacílená na hormonální systém ženy. Jógové techniky hormonální jógy stimulují a podporují funkci žláz s vnitřní sekrecí, harmonizují hladinu hormonů a tím pomáhají ke správné funkci těla. Hormonální jóga se nejvíce soustředí na aktivaci hypofýzy, vaječníků, štítné žlázy, příštítných tělísek, nadledvin.

Jak se cvičí

Cviky jsou jednoduché, důležité je jejich správné provedení a to i ve správném pořadí. Kromě dynamických jógových cviků se provádí například i dechová cvičení. Pokud si (nejlépe v kurzu) osvojíte správnou sestavu, můžete jí doma pravidelně cvičit. Je doporučeno cvičit 30 minut alespoň 3 krát týdně.

Jaké problémy hormonální jóga řeší

  • Symptomy menopauzy (více o menopauze zde) – při hormonální józe dochází ke zvýšení hladiny estrogenu (estradiolu) v těle. Estrogen stojí za většinou problémů spojených s menopauzou. Zvýšení jeho úrovně působí také jako prevence osteoporózy a kardiovaskulárních onemocnění. Výsledkem pravidelného cvičení tedy může být eliminace symptomů menopauzy.
  • Premenstruační syndrom.
  • Bolestivou menstruaci.
  • Emocionální nestabilitu a deprese způsobené hormonální nerovnováhou.
  • Neplodnost způsobenou hormonální nerovnováhou.
  • Cysty na vaječnících a další.

Vhodnou pohybovou aktivitou pro střední věk je i power jóga (více zde), nordic walking (více zde) a plavání (více zde).

Kromě vhodných pohybových aktivit je velmi důležitý zdravý životní styl a stravování. Objednejte si konzultaci zde. Podělte se s námi o zkušenosti na FB: Můj talíř - andromenovyziva.cz.

 

Kategorie: 
sdílet

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Email addresses will be obfuscated in the page source to reduce the chances of being harvested by spammers.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti spamovacím robotům.

Další články

Rozmarýn
6. Leden 2018 | Recepty | Ingredience 250 g másla 10 lžic olivového oleje rozmarýn (nebo petržel, pažitka apod.) sůl Postup Máslo necháme úplně změknout a pak do něj vmícháme olivový olej. Následně přidáme nasekaný rozmarýn nebo jiné bylinky. Uchováváme v lednici. Dobře se... Zobrazit celý článek.
Vánoční stůl našich předků
8. Prosinec 2017 | Encyklopedie | Večer 24. prosince měli naši předkové štědrý, neboť měli na vánočním stole mnoho druhů pokrmů. Druhy pokrmů na svátečním stole měly krajové odlišnosti, ale jídelníček měl řadu pokrmů společných, tradičních.     Co naši předkové na Štědrý večer jedli... Zobrazit celý článek.
Kajenský pepř
6. Prosinec 2017 | Léčivé potraviny | Na úvod je třeba zmínit, že název kajenský pepř je zavádějící, protože vlastně nejde o pepř, ale o druh velmi ostrých sušených chilli papriček. Český název pepř vznikl nepřesným překladem z angličtiny - pepper znamená jak pepř tak i papriku. Výraz... Zobrazit celý článek.
Břicho
10. Říjen 2017 | Encyklopedie | Co oslabuje naši imunitu Pokud náš imunitní systém funguje naplno, je schopen zvládnout jakoukoli nákazu. Imunitu našeho těla oslabují:  chemické látky z potravy a z prostředí, špatný životní styl, špatné stravovací návyky, kouření, jíme málo... Zobrazit celý článek.
Margarín
1. Říjen 2017 | Encyklopedie | Margaríny měly být původně zdravou náhradou másla (živočišných tuků). Konzumace másla byla dávána do souvislosti se zvýšeným rizikem kardiovaskulárních onemocnění. Později se však ukázalo, že margaríny nejsou tak zdravé jak se tvrdilo. Margaríny... Zobrazit celý článek.

Stránky