Kvalitní strava, adekvátní pohyb a dobrá nálada.

Jdeme na prkno

Břicho

Pokud si říkáte „kam nás to zve“, tak věřte, že vás zvu na něco co vám vylepší postavu i fyzickou kondici. A co víc, nemusíte chodit do fitka, pořizovat si vybavení nebo speciální oblečení. Dokonce ani nemusíte chodit nikam ven, protože to můžete provozovat doma. Ale zároveň tento cvik můžete provozovat kdekoli, takže i venku, na cestách, v hotelu, u rybníka... :)

Co je prkno neboli plank (planking)

Jedná se o cvik, při kterém se zapojuje velké množství svalových skupin. A to je jeho výhoda.

Jak se provádí cvik prkno - planking

Provádí se tak, že:

  • si lehneme na břicho. Poté přejdeme do polohy kdy jsou ruce na předloktích a nohy na špičkách.
  • Nohy jsou od sebe – na šířku kyčlí.
  • Lokty jsou pod rameny, ruce ohnuté do pravého úhlu. Ramena tlačíme směrem dolů.
  • Hlava je v prodloužení zad, oči směřují dolů.
  • Při cvičení zatahujeme břicho „dovnitř“.
  • Hýžďové svaly při cvičení stanujeme „dolů“.
  • Důležité je pravidelně dýchat!
  • Záda udržujeme v rovné poloze, jako prkno, nesmíme se prohýbat ani nahoru ani dolu.
  • Z počátku se snažíme vydržet alespoň 15 - 20 sekund. Postupně délku prodlužujeme. Pokud již nemůžete uvedenou polohu „udržet“ a začnete se prohýbat v zádech, odpočiňte si. Prohnutí zad znamená zátěž pro bederní páteř a navíc při prohnutí se přestávají posilovat břišní svaly. Proveďte 5 opakování. Jak se budete zlepšovat, můžete zvyšovat délku provedení cviku. Například vydržíte 2 minuty v poloze prkno a provedete 5 opakování. Stačí cvičit 3 – 4 x týdně.

Které svaly posilujeme

Při cviku se zapojí:

  • vnitřní svaly těla – svaly hlubokého stabilizačního systému páteře, je totiž primárně zaměřen na střed těla (core),
  • dále se zapojují povrchové svaly - přímý břišní a šikmý břišní sval,
  • svaly spodní části zad,
  • ramenní svaly,
  • svaly přední strany stehen,
  • svaly, které ohýbají kyčle,
  • svaly hýždí – umocníme účinek při zanožení.

Varianty prkna

Cvik má i různé varianty. Lze ho cvičit i s nataženýma rukama. Můžete při něm zanožovat, kdy zároveň více posilujete hýžďové svaly. Můžete provádět například i boční prkno, kdy cvičíte pouze na jenom předloktí atd.

Výhody prkna

Díky tomuto jednoduchému cvičení posílíte svaly, zmírníte nebo ztratíte bolesti zad, spálíte kalorie, zlepšíte si kondici a výdrž.

Najdete mě na FB: Můj talíř - andromenovyziva.cz. Napište mi zda cvičíte prkno.

Kategorie: 
sdílet

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Email addresses will be obfuscated in the page source to reduce the chances of being harvested by spammers.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti spamovacím robotům.

Další články

Relax u kávy
24. Srpen 2016 | Encyklopedie | Jak zhubnout? Někdo řeší tuto otázku velmi často. Hubneme do šatů, do plavek, hubneme nohy, břicho, zadek... Přestaňme hubnout do „něčeho“ nebo kvůli "něčemu a někomu" … Náš život Zamysleme se nejprve raději sami nad sebou a svým životem. Jak nyní... Zobrazit celý článek.
Rajče, česnek
21. Srpen 2016 | Recepty | Ingredience zralá rajčata česnek tymián sůl olivový olej   Postup Zralá rajčata nakrájíme na půlky, dáme na pekáč s pečícím papírem nakrojenou částí nahoru. Dáme do trouby a pečeme cca 45 minut při 180 ºC. Než se rajčata upečou si připravíme česnek... Zobrazit celý článek.
Ghí
6. Srpen 2016 | Léčivé potraviny | Ghí je tzv. přepuštěné máslo, které má tradici v Indii, ale i u nás. Má řadu lepších vlastností než klasické máslo. Přečtěte si více o ghí zde. Podle ajurvedské medicíny má ghí řadu léčivých účinků. Posiluje imunitu. Posiluje nervovou soustavu a... Zobrazit celý článek.
Ghí
6. Srpen 2016 | Recepty | Ingredience kravské máslo Postup Máslo zahříváme v hrnci na mírném ohni až začne vařit. Když se na povrchu objeví bílá pěna, sebereme jí a stáhneme oheň na minimální teplotu. Musíme dávat pozor, aby se ghí nepřipálilo a odstraňujeme z povrchu pěnu a... Zobrazit celý článek.
Máslo
6. Srpen 2016 | Encyklopedie | Co je ghí Ghí je indický název pro tzv. přepuštěné máslo. Je to i u nás tradičně používaná úprava másla. Připravuje z kravského másla a vznikne oddělením tuku od pevných mléčných částic. Vlastnosti ghí Ghí se připravuje z másla, přesto má jiné... Zobrazit celý článek.

Stránky