Kvalitní strava, adekvátní pohyb a dobrá nálada.

Jak vybrat máslo

Máslo

O tom, že margaríny nedoporučuji, jsem již psala. Ve zmiňovaném článku si můžete přečíst proč jsou margaríny nezdravé a nevhodné.

Máslo, pokud ho budeme konzumovat jen v rozumné míře, je zdravější. V másle se přirozeně vyskytují vitamíny, hlavně vitamín A (významný pro zrak a pokožku a také důležitý antioxidant) a vitamín D, který podporuje vstřebávání vápníku (prevence osteoporózy).

Co říká vyhláška

Podle vyhlášky o požadavcích na mléko a mléčné výrobky, mražené krémy a jedlé tuky a oleje lze

  • jako „čerstvé máslo“ označit máslo do 20 dnů od data výroby,
  • jako „stolní máslo“ se označí máslo skladované nejdéle 24 měsíců od data výroby při teplotách minus 18 °C a nižších.

V prodejnách ale většinou najdete výrobky označené jako „máslo“

Jak tedy vybrat kvalitní máslo

Aby bylo opravdu máslem, musí obsahovat

  • minimálně 80 % mléčného tuku,
  • maximálně 16 % vody,
  • nesmí obsahovat žádný rostlinný tuk.

Jak ukazují testy másel, které jsem četla, nejdražší máslo nemusí být nejkvalitnější. Ostatně to platí i dalších výrobků...

Podle mých zkušeností jsou kvalitní například máslo od Madety a Farmářské máslo.

Kvalitní máslo je nejlepší namazat na kvalitní chléb :). Recept na domácí kváskový chléb najdete zde.

Napište mi jaké máslo kupujete vy. Věděli jste jak ho vybrat? Najdete mě i na FB: Můj talíř - andromenovyziva.cz.

Kategorie: 
sdílet

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
  • Email addresses will be obfuscated in the page source to reduce the chances of being harvested by spammers.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti spamovacím robotům.

Další články

Stévie s beruškou
21. Květen 2019 | Léčivé potraviny | Stévie sladká je tropická rostlina, která je zajímavá nejen kvůli své vysoké sladivosti (komplex sladivých látek), ale též kvůli léčivým účinkům.   Sladivost stévie Stévie obsahuje glykosidy tzv. steviosid a rebaudiosid. V čisté podobě je prý 200 –... Zobrazit celý článek.
Rajče
14. Květen 2019 | Léčivé potraviny | Rajské jablko neboli rajče je plod rajčete jedlého (též lilek rajče), trvalky většinou pěstované jako jednoletka. Jejich pěstování není náročné a odměnou nám jsou plody, které pozitivně působí na naše zdraví. O pěstování rajčat a obraně proti plísni... Zobrazit celý článek.
Kváskový chléb
24. Duben 2019 | Léčivé potraviny | Co je tradiční kváskový chléb Kváskový chléb pekly naše babičky. Peče se pouze z přírodního kvásku, mouky, vody, soli a kmínu. Neobsahuje žádné droždí. Recept a postup na pravý nehnětený kváskový chléb najdete zde. Co je tradiční kvásek Kvásek je... Zobrazit celý článek.
Ředkvičky
4. Duben 2019 | Léčivé potraviny | Ředkvička je kořen ředkve seté letní. Má štiplavou chuť díky hořčičným olejům. Tyto oleje chrání samotnou rostlinu před bakteriemi a plísněmi a stejně tak blahodárně působí i v našem těle. Co ředkvička obsahuje Hořčičné oleje a silice, vitamíny – C... Zobrazit celý článek.
Kajenský pepř
14. Březen 2019 | Léčivé potraviny | Na úvod je třeba zmínit, že název kajenský pepř je zavádějící, protože vlastně nejde o pepř, ale o druh velmi ostrých sušených chilli papriček. Český název pepř vznikl nepřesným překladem z angličtiny - pepper znamená jak pepř tak i papriku. Výraz... Zobrazit celý článek.

Stránky